KFC Kena Saman RM25 Juta


KFC disaman 25 juta


Tidak habis lagi cerita pekerja  KFC di Malaysia bertengkar dengan pelanggan,Kini KFC Sydney disaman RM25.2 juta (£5.1 juta) oleh keluarga kanak-kanak perempuan Australia, yang mengalami kerosakan otak yang teruk selepas disebabkan produk ayam yang tercemar tujuh tahun lalu.

Ketika Monika Samaan berusia tujuh tahun, dia didapati jatuh sakit selepas makan produk 'Twister' yang dicemari bakteria salmonella di restoran KFC di Villawood, Sydney yang menyebabkan dia kini hidup dengan bergantung pada kerusi beroda dan bisu.Menurut laporan BBC, pihak KFC sangat kecewa dengan keputusan itu dan akan mengemukakan rayuan. 
KFC di Malaysia

Hakim Mahkamah Agung New South Wales mengurangkan jumlah saman itu, yang pada mulanya  bersamaan dengan A$8 juta, selepas memutuskan bahawa KFC telah melanggar tanggungjawabnya mengambil berat tentang keadaan kanak-kanak itu.Keluarga mangsa gembira dengan keputusan mahkamah.
TWISTER yang dikatakan telah tercemar


Monika berada dalam koma selama enam bulan selepas dia, ibu bapa dan abangnya jatuh sakit dengan muntah-muntah selepas berkongsi Twister yang sama , KFC, yang dimiliki oleh Yum! Brands, terkejut dengan keputusan itu sambil menegaskan, tiada bukti kukuh menunjukan makanan disediakan menyebabkan masalah kepada mereka.

Moral of the story..Janganlah selalu makan “Fast Food” demi kehidupan dan kesihatan anda.=D.



0 comments:

Post a Comment