Pengantin skirt pendek


“Saya mengaku pakaian saya ketika majlis perkahwinan saya seksi kerana bertema cara Inggeris. Tapi bagi saya ia tidak melampaui batas.kerana ketika itu saya hanya mengikut tema majlis,” ujar artis hot, Memey.
Ezlynn Pengantin Skirt Pendek

Memey mencetuskontroversi dengan mengenakan skirt pendek sebagai busana raja sehari dalam majlis resepsi perkahwinannya dengan pelakon, Norman Hakim, September lalu.Selain Memey, penyanyi Hai Hai Bye Bye, Ezlynn turut bergaya dengan skirt pendek ketika resepsi perkahwinannya dengan Adam, awal tahun ini.
Memey Pengantin Skirt Pendek


Memey dan Ezlynn hanya model, konsep perkahwinan moden itu seakan-akan menjadi ‘trend’ apabila pelbagai budaya Barat dibawa dan diaplikasi dalam majlis orang Melayu, ini mengetepikan adat resam yang dipegang sejak ratusan tahun dulu dan juga agama mereka.Ape ke he nyer semua ini?
Memey Suhaiza - Norman Hakim


Islam tidak menghalang apa jua konsep dalam perkahwinan, segelintir orang  terlalu taksub untuk mencari kelainan dalam majlis persandingan hingga bertindak melampaui kebiasaan masyarakat Melayu yang majoritinya beragama Islam.


tepuk dahi lagi~~!!



2 comments:

PutraRocker said...

#thisisbalabero

AMIRAH said...

serapkan konsep Islam dlm perkahwinan (xkre nikah atau resepsi skalipon),barulah perkahwinan tu bwk berkat (^_^)

Post a Comment