Selangor Tiada Air Dua Tahun Lagi


Selangor Tiada Air?

Negeri Selangor tiada bekalan air dalam tempoh dua tahun lagi?Oh jika kerajaan negeri tidak melakukan sebarang langkah mengatasi mahupun memperbaikinya ujar Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) Tan Sri Rozali Ismail.

"Jika kerajaan negeri tidak percaya, mereka boleh 'challenge' (cabar) data-data ini. Hantarlah siapa jua konsultan dari luar untuk periksa data air yang kita proses.
Kerajaan Selangor diseru agar segera menyelesaikan isu itu termasuk melaksanakan projek Loji Langat 2 dengan Kerajaan Pusat, bertujuan menyalurkan air mentah yang telah diproses dari Pahang ke Selangor.
Air yang bersih ,Suci dan Murni
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah,meminta isu air di Selangor tidak dipolitikkan, Pihak Syabas berharap Kerajaan Pusat dan Kerajaan negeri Selangor dapat mencapai kata sepakat bagi menyelesaikan isu serius ini.

Ader Air Ayor jangan membazir
"Syabas diberi mandat oleh kedua-dua kerajaan ini, jadi kita mahukan penyelesaian terbaik untuk rakyat," Tarif air bagi meter individu adalah lebih murah berbanding meter pukal dengan kadar bayaran minimum bulanan bagi meter individu adalah RM6 berbanding RM35 bagi meter pukal.Syabas juga kini berdepan masalah bil tertunggak melibatkan meter pukal sebanyak RM10 juta.
Syoknyer mandi macam Kerbau 

Tak kan sume nak jadi kobau~? =P

1 comments:

KHai said...

Air adalah keperluan asas dalam hidup. Kalau benar ia akan berlaku maka adalah suatu perkara yang serius untuk di ambil tindakan bagi mengatasi masalah tersebut...

Entri Terkini :
Tips Cinta Bahagia Cara Memikat Hati Wanita Idaman Anda

Post a Comment